Montserrat Vinya Nova

Nexus a la Paret de l’Esperança

*** 27 octubre, 2019

La Paret de l’Esperança tanca el Serrat dels Pollegons per la banda de Migdia. A primer cop d’ull, poc atractiva pels escaladors, amaga això no obstant, trams d’escalada prou interessants. La Nexus serpenteja per la paret a la cerca de panys de qualitat, però no pot evitar les feixes que li barren el pas cap al cim.

Menció especial per la darrera tirada, una placa vertical construïda amb la millor roca de Montserrat rematada per una bavaresa que tira enrere.

• Via: Nexus
  • Orientació: Est
  • Valoració: ***

Aproximació:

Deixem el vehicle a la Vinya Nova  i prenem la pista que porta cap a Collbató. Passats un parell de revolts veurem una tanca metàl·lica a mà dreta i al cap de poc una porta d’obra. Tot just davant de la porta surt una nova pista a mà esquerra direcció als Pollegons. Seguirem la pista fins arribar a un torrent. Prenem el torrent que puja amunt i quan siguem a l’alçada de la paret marxem amb intuïció cap a l’esquerra fins arribar al peu de via. La via s’inicia al costat d’una alzina característica.

La via:

La via es troba pràcticament equipada, tot i això podrem posar algun friend aquí i allà. A la primera tirada de corda, a partir de la tercera expansió hem de fer una bona marrada a l’esquerra, recta segueix la veïna Replicant.

Destaquen per boniques la quarta, la cinquena i la darrera tirada. Llàstima de les dues feixes que creuen la via, restant-li continuïtat, bellesa i ambient.

Descens:

Des de la darrera reunió carenegem cap al nord fins trobar els ràpels de la Dersu Uzala. Rapelem (doble corda de 60) des de la darrera reunió a una reunió que hi ha més a la dreta i uns metres més avall de la R-5 de la Dersu Uzala. Atenció al recuperar la corda, hi ha una mena de diedre a dalt de tot d’allò més punyetero. D’aquesta reunió rapelem fins la R-4. De la R-4 a la R-2 i de la R-2 al terra.